zicotorres

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Sara Davidsson - 2 januari 2010 21:14

Nu är årets värsta dag över, Nyårsafton.

Det anser iallfall Zico. Han verkligen hatar smällare och raketer. Men jag tycker att han blir lugnare och lugnare för varje år som går. När klockan började att närma sig kvart i tolv fick alla hundarna varsitt stort märgben. Socke, Falco & Willow, som firade nyår här med sin familj, bara åt på sina ben och märkte inte ens att det smällde. Zico däremot brydde sig inte det minsta om sitt ben, han skulle bara fly. Han trodde att han skulle kunna springa ifrån allt smällande om han bara fick komma ut. Men jag tyckte inte det var någon bra idè. Först satt han vid min sida vid grinden i köket sen satt han hos Jeanette på golvet och kelade. Visst man kan droga honom men är det värt det för en halv timme??? För kvart över tolv hade han glömt bort allt smällande och gick och la sig.
Men nu är den dagen över och det är ett helt år till nästa gång.

Själv tyckte jag att det var mindre smällande i år än vanligt, vilket var mycket skönt. På mitt jobb säljer vi raketer och det är många som har sagt att de inte vill ha några smällare för att man måste ju tänka på djuren. Det var det ingen som sa för 3 år sedan när jag sålde raketer för första gången.

Om man ska summera år 2009 skulle jag säga att det har varit ett mycket bra år.
Hundarna trivs i trädgården och i hundgården. Vi köpte en hund till detta året, Socke mitt "monster".

Mina vänner Jeanette och Kent har också blivit smittade av polarhundsjukan och köpt en lite husky valp som heter Willow. Man kan säga att han är min också för han bor här hos mig på dagarna och är i min hundgården och leker med mina vovvar när hans matte jobbar. Willows bästis är Socke som dom leker. Willow har fått stå ut med en hel del men nu börjar han att ge tillbaka på Socke.
I somras köpte jag mig en ny drag cykel, en stor 4 hjuling som jag är jätte nöjd med.
Har även testat på att tävla i barmarks tävlingen i Kosta med Falco och inlånade Takida från Broscheitfang`s kennel. Det var jätte kul. Zico var också med i Kosta och tävlade med Kent i linlöpning.


Tack för detta året alla, vi får hoppas på ett lika bra år 2010.
Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards