zicotorres

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Februari

Av Sara Davidsson - 2 mars 2010 14:08

Det var ett tag sedan vi skrev här, det har väl inte hänt så jätte mycket.


Kent har varit ute och testat att dra med Falco och Willow. Det gick rätt så bra, blev bara en liten runda på ca 1,5 km.
Thomas har varit ute och sprungit med Socke. Gick mycket bättre än förväntat rundan var ca 3 km och Socke anpassade sin hastighet till Thomas. Socke var jätte trött när han kom hem.
Jag har varit med Jeanette och Willow i Hässleholm på valp utställning. Willow skötte sig bra men han tyckte inte om det hala golvet, trappan i hörnan och stora fläkten som vi hade i hörnan av ringen. Han placerade sig som BIM och fick en jätte fin kritik. Hans syster Safety blev BIR. Det var en mycket trevlig dag.

Nu är snart Fuji`s löp över. Det har gått mycket bättre än förväntat, den som tycker att det är jobbigast är Socke. Kan ha något med att göra att det är den enda hane Fuji tillåter komma fram till henne vid grinden. Det ska bli skönt när det är över så hundarna kan få gå tillsammans igen och leka som vanligt i trädgården och man inte behöver ha dom ute i grupper.

Ha en bra dag

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Davidsson - 18 december 2010 12:52

Målet denna hösten var att tävla med Socke men det gick inte riktigt som planerat. Vi hade kommit gång ordentligt med träningen och han blev tränad ca 3 gånger i veckan. Vi anmälde till Kosta, där Socke skulle springa med Willow i motions klass med K...

Av Sara Davidsson - 6 oktober 2010 09:23

Nu har vi satt igång med höstträningen. Har kört ett par gånger nu och har då kört med alla fyra och efter ett par gånger har jag hittat deras platser, har även fått bygga om linan lite. Men nu funkar det rätt så bra. Ska försöka hitta någon bättre r...

Av Sara Davidsson - 6 september 2010 09:51

Det var länge sen jag skrev något här. Ska försöka att bättra mig.   Det har varit en mycket lugn sommar, det har inte hänt så mycket. Förra helgen var jag, Jonathan, Falco och Socke på husky dagarna. Många nya människor och hundar. Socke fick te...

Av Sara Davidsson - 23 juni 2010 16:30

Det var ett tag sedan jag skrev här, men det har sina förklaringar.. Måndagen den 24 maj slutade jag jobba, för att nu var det tungt och jobbigt. Det var en mycket lång och jobbig väntan. Men tidigt på morgonen den 4 juni tittade han äntligen ut, v...

Av Sara Davidsson - 19 maj 2010 07:49

Godmorgon!   Torsdagen den 13 maj klockan 09,00 lämnade jag, Jeanette, Sandra, Falco & Willow höganäs. Faktiskt en lagom tid att köra hemifrån inte för tidigt och inte för sent.Vi var i väldigt god tid till utställningen, men så blir det när vete...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards